Oplev Glyptoteket hjemmefra

Glyptoteket tilbyder nu en virtuel rundvisning, der giver dig mulighed for at udforske museets imponerende samling af kunst og arkitektur fra hjemmets komfort. Denne digitale oplevelse tager dig med på en guidet tur gennem de smukke udstillingssale og giver dig adgang til at se nærmere på nogle af museets mest ikoniske kunstværker. Uanset om du ikke har mulighed for at besøge Glyptoteket personligt, eller blot ønsker at få et forhåndskig, er den virtuelle rundvisning et fantastisk alternativ, der lader dig opleve museets skatte i detaljer.

Bliv ført gennem de imponerende udstillingsrum

Med Glyptotekets virtuelle rundvisning kan du opleve de imponerende udstillingsrum fra hjemmets komfort. Du kan vandre gennem de smukke gallerier og se de berømte kunstværker op tæt. Kunstnerisk og arkitektonisk bliver du ført gennem museets fantastiske rum, som ellers kun kan opleves ved et fysisk besøg. Se den virtuelle rundvisning på Glyptoteket og få en unik mulighed for at udforske dette ikoniske kunstmuseum.

Gå på opdagelse i kunstværkernes fascinerende detaljer

Glyptoteket tilbyder en unik mulighed for at udforske kunstværkernes fascinerende detaljer direkte fra din egen sofa. Gennem deres virtuelle rundvisninger kan du tage et nærmere kig på de imponerende værker og opdage de små, men betydningsfulde nuancer, som ellers kan være svære at få øje på. Udover de virtuelle rundvisninger finder du også en række andre digitale tilbud, der giver dig mulighed for at lære mere om museets programmer og dykke endnu dybere ned i Glyptotekets kunstskatte.

Lær om museets spændende historie og arkitektur

Glyptoteket har en lang og fascinerende historie, som strækker sig tilbage til grundlæggeren Carl Jacobsen og hans passion for kunst. Museets imponerende nyklassicistiske bygning, der blev opført i 1897, er et arkitektonisk mesterværk i sig selv. Besøgende kan udforske de elegante udstillingssale og beundre de smukke glaslofter, der fylder rummene med naturligt lys. Museets samling af antikke skulpturer og malerier fra det 19. århundrede er et sandt kunstnerisk højdepunkt, som giver et unikt indblik i den europæiske kulturarv.

Få indblik i Glyptotekets unikke samling af antik kunst

Glyptoteket besidder en imponerende samling af antik kunst, som spænder over flere årtusinder og forskellige kulturer. Gennem virtuelle guidede ture kan du opleve nogle af samlingens mest ikoniske værker, som f.eks. den egyptiske mumie, den smukke Ny Carlsberg Glyptotek-statue og de fascinerende græske og romerske skulpturer. Lad dig føre tilbage i tiden og få et unikt indblik i de gamle civilisationers kunstneriske skatte, som normalt kun kan opleves på museet. Selvom du ikke kan besøge Glyptoteket fysisk i øjeblikket, kan du stadig dykke ned i dets rige kulturarv og lade dig inspirere af de tidløse kunstværker.

Oplev stemningen i de elegante indendørs gårdhaver

De elegante indendørs gårdhaver på Glyptoteket er et sandt fristed midt i Københavns travle gadeliv. Her kan du sætte dig ned i de hyggelige omgivelser og nyde den rolige stemning, som de smukke arkitektoniske detaljer og den grønne vegetation skaber. Lad dig henføre af de historiske omgivelser og forestil dig, hvordan kunstelskere i fortiden har nydt de samme fredelige rammer. Gårdhaverne er en unik oplevelse, hvor du kan fordybe dig i kunstens verden og slappe af fra hverdagens stress og jag.

Nyd den virtuelle rundvisnings intuitive brugervenlighed

Den virtuelle rundvisning på Glyptoteket er designet med fokus på brugervenlig navigation og intuitiv interaktion. Besøgende kan nemt bevæge sig gennem museets sale og udstillinger ved blot at klikke og trække musen. Forstørrelsesfunktionen giver mulighed for at studere kunstværkerne i detaljer, mens informationstekster og audioguides tilbyder interessante fakta og baggrundsviden. Hele oplevelsen er sømløst integreret, så man kan fordybe sig i kunstens verden hjemmefra på en naturlig og engagerende måde.

Udforsk museets mangfoldige kulturarv i komfort hjemmefra

Med Glyptoteket’s digitale udstillinger kan du udforske museets imponerende samling af kunst og kulturarv fra komforten af din egen stue. Uanset om du er interesseret i antik skulptur, impressionistisk maleri eller egyptiske oldtidsfund, kan du dykke ned i de virtuelle udstillinger og opdage de fascinerende historier bag hvert enkelt kunstværk. Oplev højdepunkterne fra samlingen i detaljer, og lad dig inspirere af de unikke fortællinger, som Glyptoteket har at byde på. Denne digitale adgang til museets mangfoldige kulturarv giver dig mulighed for at fordybe dig i kunsten, når det passer dig bedst.

Lad dig inspirere af Glyptotekets skønne kunstskatte

Glyptotekets imponerende samling af kunstværker er en sand skatkiste for enhver kunstinteresseret. Selv om du ikke kan besøge museet personligt i øjeblikket, kan du stadig lade dig inspirere af dets skønne kunstskatte. Tag en virtuel rundtur gennem de forskellige udstillinger og lad dig fordybe i de storslåede malerier, skulpturer og andre kunstgenstande. Lad dig fange af de levende farver, de elegante former og de dybsindige fortællinger, som kunstnerne har skabt. Denne oplevelse kan være med til at udvide dine horisonter og give dig ny inspiration til at udforske din egen kreative side.

En unik mulighed for at udforske museet digitalt

Glyptoteket tilbyder en unik mulighed for at udforske museet digitalt. Gennem deres omfattende online-katalog kan du gå på opdagelse i samlingen og se værker fra kunstnere som Rodin, Degas og Gauguin. Du kan også tage virtuelle rundvisninger og få et indblik i museets arkitektur og udstillinger. Selv om du ikke kan besøge Glyptoteket fysisk, giver de digitale tilbud dig mulighed for at opleve kunstskattene hjemmefra i komfortabel afstand.